Mai multe mii de firme si de intreprinzatori sunt in pericol in baza pachetului de mobilitate acceptat de Uniunea Europeana marti si care urmeaza sa intre in vigoare daca tari membre, nu se vor opune in 3 luni de la data acceptului.
Marti 7 aprilie Uniunea Europeana a acceptat reformarea transportului rutier in Europa.Printre altele s-au revidiat regulile privind transportatorii internationali si ai angajatilor acestora. Conditiile de operare al soferilor in afara tarilor de origine obligatiile si atributiile de operare si deplasare pe teritoriul Uniunii Europene.
CABOTAJ in intervalul de maximum 7 zile cel mult TREi operatiuni poate avea un mijloc de transport
Pentru a se opri cabotajul sistematic intre doua perioade trebuie sa existe o perioada de 4 zile pauza ca acelasi mijloc de transport sa-si poata continua activitatea pe teritoriul tarii respective.

Regulamentul nou stabileste ca mijloacele de transport participante in transportul european sunt obligate ca la distanta de maximum 8 saptamani,mijlocul de transport sa revina in tara de origine.Aceasta regula poate fi un impediment real pentru firmele sau transportatorii care opereaza de la distante mari Balcani sau tarile Baltice. Acest regulament este discriminativ deoarece operand de la distante mari costurile de deplasare:carburant,mana de lucru vor creste substantial prin obligativitatea intoarcerii la coloana dupa maximum 8 saptamani a afirmat un reprezentant al Asociatiei Transportatorilor Romani.
In cazul in care in aceasta perioada de 3 luni de la emiterea directivei UE nu se vor regandi ori schimba anumiti termeni transportatorii romani vor suferi o pierdere de cel putin 35% din volumul inregistrat in 2019.
Aceasta pierdere poate duce la colapsul industriei transportatorilor romani, asigurata de peste 200 mii de mijloace inregistrate in transportul european iar 78% fiind acoperit de firme medii sau familiale.