Sale 80%

0
181

In ultimul deceniu prin intermediul companiilor low-cost sau a charterurilor am avut prilejul sa ajung in multe orase indepartate pe preturi de nimica chiar si la pret de 10 euro bineinteles fara bagaj. Ceea ce s-a parut imposibil la un moment dat a devenit obisnuinta, pentru ca nimic nu parea mai evident decat sa zbori pe sfarsit de saptamana prelungit in oricare dintre metropolelel Europei si sa vezi cate ceva sa devii european cel putin pentru 72 de ore. Pur si simplu zburai la mare dar si la munte in acelasi timp gen Nice.

Reducere

Foarte multi aveau ,,groaza de zbor” pentru ca nici nu zburasera inainte dar odata cu deschiderea pietei fortei de munca conationalii nostri au luat-o in toate directiile rozei vanturilor deseori ajungand la 3-4000 de km Faroe,Islanda,Isle of Man, Insula Madeira. S-a creat un cerc vicios companii aeriene micute multe care zburau in cele mai neinchipuite destinatii la preturi de promotie adica 70-80% mai ieftin ca aceste destinatii sa fie atractive. Fiind ieftin au aparut amatorii si daca nu aveai ce sa vezi in afara de ceata doua roci si ceva muschi. Totusi unde e balega de cal apar si vrabiile si asa s-a ajuns ca in Faroe sau Islanda numarul turistilor sa fie egal cu cel al bastinasilor

Banutul des mananca leul rar

De la un an la celalalt s-a schimbat trendul si comportamentul vacantierilor si aventurierilor era mai ieftin sa ajungi la Malaga, Catania decat de la Oradea la Mangalia sau Tulcea. Unde mai punem ca pe retele de socializare arata altfel o poza de la Liege decat de la Liesti sau de la Hurghada decat de la Husi. Asa se face ca s-a ajuns la 15900-16200 de zboruri zilnice la nivel european cu tot ceea ce inseamna adica cheltuiala ,consum, transport, vanzari, poluare, cantitati fabuloase de gunoi depozitate in locuri unde in prealabil nu prea calca picior de om.

Epidemie

Tot ceea ce se intampla in Europa cu tot acest calvar provocat de Covid19 a determinat inchiderea temporara a mai multor aeroporturi atat in Europa cat si in lume. De la zeci de milioane de pasageri zilnic pe sute de aeroporturi s-a ajuns la 0 practic astazi in relatie internationala. Urmarile :Flybe deja a falimentat dar datorita faptului ca nu se zboara momentan, parerea mea pana la inceputul lui mai nu va fi altfel estimarile cele mai pozitive spun ca 80% dintre companii fara ajutor guvernamental sau unional nu au cum sa-si porneasca activitatea. Trebuie subliniat ca legea de finantare a UE interzice strict subventia unei companii nationale cu pierdere. Asteptam raspuns dar peste 60% dintre companii au operat cu aeronave pe leasing acele rambursari sunt obligatorii si in cazul in care aceste avioane nu zboara. Aceste aeronave trebuiesc mentinute in conditii excelente ceea ce revendica inca o suma consistenta iar ramanerea la sol inseamna conservare la sol pe suprafete diferite decat aeroporturile 70% dintre tari neavand acest gen de hangare park pentru avioane.

Cu tancul pe Akropole

Ceea ce s-a intamplat in transportul aerian mondial e fara precedent si nu a existat nici un scenariu in acest sens si de aceea nu stie nimeni ce va urma: Prin lipsa de lichiditati efective jumatate dintre companii nu isi vor putea reincepe activitatea, repornirea va necesita o suma dubla fata de normalitate, increderea scazuta a pasagerilor fata de siguranta aeronavelor unde oricine se poate reinfecta.SALE 80% va disparea cu certitudine chiar si biletele de 100 euro ceea ce prefateaza o scadere de proportii a numarului celor care vor zbura la shopping in city break ori sa-si vada nepotii sau copii undeva in Europa.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.